söndag 23 december 2012

Trevlig start på julledigheten

Vinst för Arsenal igår borta mot Wigan med 0-1. Den satt långt inne kan man lugnt säga, då Arsenal inte speciellt spelade jättebra. Wigan var nära flera gånger att göra ett mål som kunde ha förstört 3 poängs skörden. Men nu blev det inte så, då Arsenal fick en straff och M. Arteta lugnt slog in den och vinsten var bärgad efter 3-4 minuters stopptid. Jag var rätt nervös hela matchen då jag inte tyckte Arsenal kom upp i någon bra nivå, men det som är positivt är ju att man går ut med en vinst utan att ha spelat bra. Detta tyder bara på vinnarmentalitet! Nu ligger vi 3:a i Premier League och hoppas kan ligga kvar där en stund till iaf.
Spurs tappade poäng mot Stoke igår, vilket bara är positivt för Arsenals del :)

Chelsea möter Aston Villa hemma och där bör det bli vinst för de blåfärgade om inte jorden börjar snurra åt fel håll :). Jag har tippat ett kryss i den matchen och i Swansea - Man U. Detta gav mig 22 i odds och jag satte en 10:a (möjlig vinst 220kr). Igår vann jag 144kr på Arsenal, då jag satte 200kr på vinst för bortalaget.

Mitt kära Roma tog en viktig trepoängare mot Milan igår också. Polaren berättade resultat och jag höll på att ramla av stolen när han sa att det var Totti som hade gjort alla Romas 4 mål, men så var ju inte fallet :)
Han gick faktiskt mållös ur den matchen. Tydligen så hade Roma pulvriserat Milan och skaffat sig en 4-0 ledning. Men efter ett rött kort på Marquinho så kunde Milan hitta tillbaka in i matchen och göra två stycken tröstmål. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar